• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Home Actualitat del ferrocarril
Actualitat del ferrocarril

100 anys de l'arribada del tren a Olot

Correu electrònic Imprimeix PDF

noti2011_110

Avui fa 100 anys que el tren va arribar a la capital de la Garrotxa.

VISCA EL TREN D'OLOT!!!

 

Acabarem tenint tramvia?

Correu electrònic Imprimeix PDF

noti2011_65Ja fa molts mesos que es parla de la possibilitat que una línia de tramvia o tren lleuger uneixi Olot amb Girona, seguint el mateix trajecte que l’antic ferrocarril. Fins i tot també s’ha dit que podria arribar fins a Sant Feliu de Guíxols.

Ara, però, la novetat és que fa pocs dies la Comissió de Territori i Sostenibilitat del Parlament de Catalunya ha aprovat la programació d'un estudi de viabilitat sobre la implantació d’aquest tramvia entre Olot i Girona i d’un altre entre Olot i Roses passant per Figueres.

Veurem que ens depara el futur...

 

100 anys de l'arribada del tren a en Bas

Correu electrònic Imprimeix PDF

noti2011_57

Aquest dilluns passat, 29 d'agost, ha fet 100 anys que el tren arribava per primer cop a l'estació de Sant Esteve d'en Bas.

Serveixi aquesta fotografia, feta aquell 29 d'agost de 1911, com a homenatge de l'Associació Amics del Tren Olot-Girona a totes les persones que tant d'esforç i il·lusió van posar en l'arribada del nou mitjà de transport.

 

Com us imagineu que seria el tren d'Olot avui?

Correu electrònic Imprimeix PDF

Al grup de facebook "Perquè Olot torni a tenir tren", l'Amadeu Parera ens deixa anar una pregunta molt interessant: Com us imagineu que seria el tren d'Olot avui? Una interpel·lació engrescadora que fa volar la imaginació, just quan moltes persones pensen en el tren degut al centenari que s'apropa. Com us imagineu que seria el tren d'Olot avui? L'Amadeu Parera se l'imagina així:

"Doncs si hagués tirat endavant el projecte del Sr. Marti Piera d'enllaçar les dues línies (Olot i Sant Feliu), que era probablement la única manera d'assegurar la seva continuïtat, hi hauria una sola línia entre Olot i Sant Feliu de Guíxols. Probablement hi hauria una estació... subterrània a sota de l'estació de RENFE a Girona, i unes altres entre Salt i Quart. La xarxa estaria explotada pels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya.

Segurament uns trens farien el recorregut entre Amer i Cassà, potser amb freqüència de cada 5 minuts... via doble? segurament. Això seria el metro de Girona, tal com els trenets ho han estat a València, els FFCC Catalans a Barcelona o els FTS a Bilbao. I... entre Olot i Sant Feliu els trens no serien tan freqüents, però n'hi podria haver un cada 30 minuts... Una bona xarxa de rodalies juntament amb la de RENFE.

Així és com imagino jo el tren d'Olot en l'actualitat. Llàstima que només és a l'imaginació :-(

 

Fotografia de la 23

Correu electrònic Imprimeix PDF

 

noti2011_39

Fotografia de la locomotora número 23, feta a Olot per Miquel Gurgui el mes de juliol de 1968 i editada com a postal número 9 per Librimport (M.A.F.).

 

El tren d'Olot a Cat Trens Europa

Correu electrònic Imprimeix PDF

noti2011_27El company Josep Coll ha obert una secció dedicada al ferrocarril Olot-Girona al seu web Cat Trens Europa, en la qual també anirà informant de les activitats relacionades amb el tren d'Olot i el seu centenari.

Gràcies Josep!!

 

Fotografies fetes pels socis

Correu electrònic Imprimeix PDF

Us mostrem 3 fotografies fetes al seu dia per persones que ara són membres de l'Associació Amics del Tren Olot-Girona. La primera és d'en Joan Victori, la segona d'en Josep Codony i la tercera d'en Lluís de Bolós.

noti2011_15

noti2011_16

noti2011_17

 

Tornarà a tenir tren Olot?

Correu electrònic Imprimeix PDF

noti2010_28Sembla que Olot tornarà a tenir tren. O almeny, això es desprèn de les manifestacions dels candidats que aspiren a governar el país en els propers 4 anys.

Si CiU guanya les eleccions del mes de novembre, Artur Mas ha manifestat que farà modificacions en el projecte de l'Eix Transversal Ferroviari per tal que el tren arribi a Olot. Si les eleccions les guanya ERC, Carme Capdevila ha promès que farà un tren lleuger per connectar Olot i Girona pel Pla de l'Estany.

Mentre estem a l'espera de saber quin trajecte tindrà el tren si guanya les eleccions el PSC o un dels altres partits, ens preguntem que passarà si hi ha coalició de govern. Fins i tot podria ser que tinguéssim més d'un tren a Olot.

El més probable, però, és que ens quedem com fins ara, sense tren i veient com les antigues màquines i cotxes del ferrocarril Olot-Girona es podreixen en qualsevol indret sense que cap administració hi faci el mínim cas. I constatant un cop més el que valen les paraules dels polítics.

 

Anglès demana recuperar el tren entre Olot i Girona

Correu electrònic Imprimeix PDF

noti2010_12Durant el ple de l'Ajuntament, el municipi selvatà d'Anglès ha sol·licitat el retorn del tren d'Olot a Girona, per unanimitat. Des del consistori demanen que es tingui en compte en el futur Pla Territorial de les comarques gironines aquesta connexió, a través d'un tramvia que uneixi les capitals per la zona del Ter Brugent. Aquest pla territorial ja preveu una connexió ferroviària entre la capital garrotxina i la gironina, però encara no se sap si es farà per Banyoles o per Anglès. La primera, de fet, és la que té més possibilitats. Els municipis de la zona baixa de la Garrotxa així com els de la Selva, consideren que fent-lo passar per aquests municipis es reactivaria l'economia de la zona i es recuperaria un transport històric que va deixar de funcionar el 1969.

Aquesta notícia ha estat publicada avui mateix a LaGarrotxa.info, diari digital de la Garrotxa.

 

40è aniversari de la clausura (2)

Correu electrònic Imprimeix PDF

noti2009_18Més articles, escrits i comentaris sobre el ferrocarril d’Olot a Girona que han sortit publicats, tant a la premsa escrita com a la digital, en motiu dels 40 anys de la seva clausura:

Importància a part mereix l’extens treball 40 anys sense trens petits publicat a la Revista de Girona número 255 de juliol-agost de 2009.

 


Pàgina 1 de 2
logo100anys
Accés directe a la informació del centenari

Traducció del web

Catalan English French Galician German Italian Japanese Portuguese Spanish
logoasamtog02-
og0024.jpg

Design by i-cons.ch / etosha-namibia.ch